De-a lungul sarcinii, corpul fiecărei femei trece printr-o serie de transformări, iar gimnastica prenatală poate fi varianta optimă de a te împrieteni cu ele și a le gestiona. În contextul actual pandemic, nevoia de mișcare se cere în continuare satisfăcută.

În acest sens, poți opta pentru:

  • plimbări în aer liber (parc, pădure),
  • clase de gimnastică prenatală online,
  • clase de gimnastică prenatală desfășurate în format individual (doar tu cu instructorul) în centre de servicii prenatale, special amenajate care respectă cu exigență măsurile de igienă care se impun.

Pentru evitarea oricărui risc, dată fiind complexitatea sarcinii care aduce multe schimbări în corpul tău, îți recomandăm doar prima și ultima din opțiunile de mai sus!

gimnastica prenatalăFoto: Imagine clasă gimnastica prenatala by Motherhood Center Bucharest

Gimnastica prenatală desfășurată în centre de specialitate oferă avantajul  unor seturi de exerciții și posturi nu doar mult mai variate ca cele implicate în plimbare, dar și special gândite pentru a răspunde particularităților sarcinii, pregătirii pentru naștere, dar și pentru a susține efortul fizic specific îngrijirii bebelușului tău. În acest format, instructorul (kinetoterapeut) îți arată  din unghiuri diferite cum se execută exercițiile respective, monitorizează felul în care tu le pui în practică, asigurându-se permanent de corectitudinea posturii, te încurajează și motivează, te pune într-un mod unic în contact cu corpul tău.

gimnastica prenatalaFoto: Imagine clasă gimnastica prenatala by Motherhood Center

De exemplu, în clasa de gimnastică prenatală by Motherhood Center Bucharest, niciun exercițiu nu este ales la întâmplare. Niciunul! Fiecare postură, fiecare exercițiu urmărește un obiectiv specific și fundamental pentru sarcină, naștere sau îngrijirea nou-născutului:

  • exercițiile pentru picioare generează stabilitate și echilibru;
  • posturile în care picioarele sunt larg deschise cresc circulația sângelui la nivel pelvian, familiarizându-te cu senzația și sentimentul deschiderii (pentru o naștere vaginală, deschiderea și rezistența sunt vitale);
  • exercițiile pentru spate sunt introduse pentru a îți reeduca postura, pentru a îți alina durerile de la nivelul lui, dar și pentru a îl întări pentru a face față solicitării fizice caracteristice alăptării;
  • exercițiile în care brațele tale sunt vedetele au rostul de a le face mai puternice pentru a ține cu ușurință bebelușul în brațe, atât cât are el nevoie;
  • exercițiile în care  focusul este pus pe respirație au rolul de a te învăța cum să te relaxezi,  să rămâi în prezent și să te concentrezi pe obiectiv.

Meritul claselor de gimnastică prenatală e acela că te învață să îți cunoști corpul dinăuntru în afară, descoperindu-l cu totul și cu totul altfel, acceptându-i schimbările, cunoscându-i forțele și vulnerabilitățile, făcând din el un adevărat aliat în devenirea ta ca mamă și nu numai.

gimnastica prenatalăFoto: Imagine gimnastica prenatala by Motherhood Center Bucharest

Gimnastica prenatală = deschidere, rezistență, relaxare, concentrare, cunoaștere, sănătate, determinare, energie, iubire.

Iată câteva recomandări și măsuri de precauție de care e bine să ții cont:

- Solicită acordul medicului obstetrician pentru programul de gimnastică prenatală pentru a te asigura că sarcina ta nu comportă nicio contraindicație.
- Dacă înainte să rămâi însărcinată erai o persoană activă, indicația este de a continua mișcarea și exercițiile, adaptate noilor nevoi ale corpului. 
- Dacă nu făceai sport în mod regulat, dar nu ai nicio problemă de sănătate, e indicat să începi gradual să faci mișcare și gimnastică moderată, pentru ca sarcina și nașterea să decurgă cât mai lin.
- Adu-ți aminte să bei multe lichide pentru a evita deshidratarea. 
- Poartă haine lejere și sutiene cu susținere bună.
- Ia pauză ori de câte ori simți nevoia.